КОНВЕНЦІЯ ООН СЦЕНАРІЙ


Виховний  захід на тему:«Права  дитини  - вивчай
сумлінно!»
Ведучий1: “Як світло  денне, нам потрібне право, бо без законів не живе держава!”  Ведучий 2 Доброго дня шановні гості,вчителі,батьки,учні
Ведучий1 Раді вітати вас на нашому заході.
Ведучий 2 Девізом нашого заходу є такі слова: 
разом  Права необхідно всім знати,
Щоб вміти себе захищати
В біду не потрапляти
Та закони країни знати.
Ведучий1 Друзі! Ми зібралися для того, щоб поговорити про права дітей, тобто про наші права!
Я маю право жити на Землі,
Творити, дихати, учитись,
Примножувать багатства всі її,
Своєю Україною гордитись.
Ведучий 2 Кожна людина має властиві лише їй почуття, здібності, характер. Як же зробити так, щоб такі різні, не схожі один на одного люди все ж таки жили, поважаючи один одного?
Ведуча1.Сьогодін на нашому заході  присутні такі гості як:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ведучий2:Права  дитини – це  певні  можливості, які  треба  дітям  для  того, щоб  жити і  дорослішати.  Діти  мають особливе  право на  піклування  та  допомогу  з боку  держави. Але, на жаль, життя, здоровя, навчання, щастя дітей усього  світу  недостатньо  захищені.
Ведуча1:Сьогодні  250 мільйонів дітей  живе за  рахунок  важкої  праці, жебрацтва, пограбувань. Кожен  рік  від  хвороб  помирає  5 мільйонів  дітей.
Ведучий 2 Поширюється  торгівля  дітьми. Використовують  дітей, від  яких  відмовилися  батьки, для  пересадки  органів.
Ведучий1: Життя  інколи  дає  такі  уроки, що ми починаємо  відстоювати  свої  права. Тому важливо  сьогодні  знати  кожному  хоча б деякі  з них  для  захисту  своїх прав.
Ведуча:Права  дитини  згідно з Конституцією:
 Конвенція  дітям  права надала,
Щоб  знала дитина  — вона не сама,
Що люди дорослі  її  захистять
І будуть  права її  скрізь  поважать.
‘’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’        
Учень: 1.Всі діти  рівні у правах
Учень 2:Всі  діти мають  право  на  любов і піклування  з боку  батьків та  держави.
Учень 3: Право на навчання.
Учень 4:   Ми   маємо  право на відпочинок у будь-який час і будь-якому місці.
Учень 5:Право дитини на свободу думки, совісті, релігії.
Учень 6:Кожна дитина має право на ім’я і громадянство з моменту народження.
Учень 7:  Кожна дитина має право на інформацію.
Учень 8:Кожна дитина має право на розвиток талантів.
Учень 9:  Ми  маємо право на  охорону здоров’я, на медичну допомогу.
Ведуча: Говорячи про права дитини, ми сьогодні не  згадали ще одне дуже важливе право. Це право на мирне, спокійне життя
Я — українець. Є у мене право
на рідну мову та свою державу,
на гордий прапор золотисто-синій,
на щастя жити у такій країні.
              Я — українець. Право знати маю
              про тих, кого героями вважаю,
               що людство рятували від руїни, —
               синів і дочок, гідних України.
Ведуча: Не будьте байдужими один до одного. Розливайте свою любов на всіх людей, що живуть поруч. Старайтесь, щоб всім було з вами легко, приємно, комфортно. Візьміться, будь ласка, за руки і подаруйте один одному посмішку.
                           
Ведуча:Мир на землі — це затишок і тиша,
              Це сміх дитячий і душі політ,
              Коли поет чарівні вірші пише
              Про незвичайний, дивовижний світ.

 Ведуча:Мир на землі — це росяні світанки,
              Краса і творчість, пісня у гаях.
              Мир на землі — це вечори і ранки
                Із радістю і щастям у серцях.
Ведуча:Мир на землі — це дім і мама, й тато,
             Й любові стільки — просто через край!
              Це та земля, де щастя є багато
               І в кожній хаті — хліба коровай.
 Ведуча: Це та земля, де сміх і пісня лине,
                А діти йдуть до школи знов і знов.
                Й ніколи у боях ніхто не гине,
              Бо там господар — щастя і любов.
Ведучий. „ Я маю право!” , „Чому ви порушуєте мої права?” – ці слова, на жаль, часто використовує людина в ситуаціях, коли сама неправа.  Зазвичай, заява про особисті права слугує виправданням пасивності, лінощів, прагненням отримати щось, нічого не даючи взамін.
Ведуча: Отже ми сьогодні переконалися, що від народження всі ми маємо певні права, які гарантовані і захищаються державою. Їх ви повинні знати й реалізовувати щодня.
 Ведучий:. Великий  педагог В.О.Сухомлинський казав: «Сьогодні діти – завтра народ!» Звичайно, ми – майбутнє нашої країни, і від наших знань. вмінь залежатиме, якою буде наша Україна. «ми – живі квіти землі!». І як кожній квітці потрібні певні погодні умови для повного розвитку, так і нам потрібно створити необхідні умови для їх нормального життя. Тож не втомлюймось жити, цінуймо кожну мить.
Ведуча:ми  — майбутнє кожної держави. На планеті живе близько 2 млрд. дітей. Як  найвразливіша частина суспільства вони потребують особливого захисту й піклування.
Виступ учнів-читців
Учениця: Ти на світ з’явився – хтось про це подбав.
Бог змилосердився і в тебе є чимало прав.
Учень: Ці права потрібно знати, щоб дитину захищати,
Нагодувати і обігріти – ось і все, що хочуть діти.
Учениця: Мають право діти на любов і піклування,
А також на освіту і повноцінне харчування.
Учень: Усі права записані, їх кожен має знати.
Бо діти – це майбутнє, їх треба захищати!
Учениця: Відкрити свій талант, творити і радіти,
Під захистом і сироти, і діти – інваліди.
Учень: Міжнародна допомога знищить усі біди.
Об’єднайтесь, діти, з дітьми усіх країн:
Чорні, жовті, і білі – всі рівні, без відмін.
Учениця: Знущання і насильство карається законом,
І звати цей закон –
Всі разом: Конвенція ООН.
Ведуча: Ми діти - ваше майбутнє,  майбутнє  нашої  України  залежить  цілком  від нас, від того, з яким багажем знань ми залишимо стіни нашої школи . Нам у майбутньому  розбудовувати  наш великий дім, ім’я  якомуУкраїна.
Ведучі разом: То ж зараз запрошуємо учнів взяти участь у захисті плакатів та стін-газет, які вони підготували до нашого свята.
Ведуча 1. А зараз  конкурс що називається «Конкурс капітанів» Зараз вирішальна мить, перед нами виступають наші капітани. Ваше завдання дати вірні відповіді на поставлені запитання.
А зараз ми проведемо Казкову вікторину на знання декларації ООН
  1. Яке право порушив сірий вовк, коли з’їв Червону Шапочку і її бабусю із казки Ш.Перро «Червона Шапочка»? (Право на життя)
  2. Яке право порушує мачуха, коли примушує Попелюшку працювати і не дозволяє поїхати на бал?( Право на відпочинок)
  3. «Мої батьки звуть мене хлопчик Мізинчик. Я так хочу мати імя!» каже хлопець з казки «Хлопчик Мізинчик». Яке право порушують батьки хлопчика» (Право на ім'я)
  4. «Мене відвезли від бабусі і названої сестри в льодове царство. Мені холодно, я хочу додому», - скаржиться Кай із "Снігової королеви" Г.Х. Андерсена. (Право на захист від незаконного переміщення)
  5. А бідного Чиполіно із казки Дж. Родарі "Пригоди Чиполіно" Посадили в тюрму тільки за те, що він допоміг Гарбузу повернути йому його будиночок. (Право на свободу)
  6. Яке право порушене, коли в Гарбуза із цій же казки зібрали домівку, яку він побудував. (Право на недоторканість житла)
  7. Яке право порушує опікун Гаррі Поттера, коли перехоплює і читає листи зі школи, які належать Гаррі? (Право на таємницю кореспонденції)
  8. Яке право реалізує доктор з казки К. Чуковский «Айболит», коли лікує тварин? (Право на охорону здоров'я)
  9. Зла мачуха із кізки С.Маршака "Дванадцять місяців” відправила падчерку у зимовий ліс за квітами, їй дуже холодно і страшно. Яке право порушене? ( Право на захист від роботи, яка шкодить здоров’ю і розвитку)
          Правознавча вікторина  «Як ми знаємо Конвенцією і право»
1.     Який основний документ закріплює права дитини? (КОНВЕНЦІЯ ПРО ПРАВА ДИТИНИ)
2.     Коли було прийнято Конвенцію ООН про права?          1989
3.     У якому році в Україні ратифіковано (затверджено) Конвенцію ООН про права дитини? 1991
4.     До  якого віку, згідно з Конвенцією, особа вважається дитиною?   18 років
5.     .Хто відповідає за розвиток дитини? (батьки)
6.     Яке головне право кожної дитини? (на життя)
7.     Які діти мають право на особливу турботу? (діти з особливими потребами)
8.     Ст.30. На що мають право діти меншин? (рідна мова, звичаї, релігія)
9.     Ст.32. Яка праця є недопустимою для дитини? (небезпечна, шкідлива, непосильна)
10.                       З якого віку настає адміністративна відповідальність?    16 років
11.                       З якого віку настає кримінальна відповідальність? 16 років,(виняткові випадки з 14 років)
12.                       Особа, яка надає юридичну допомогу, правовий захист (адвокат)
13.                       Коли було проголошено незалежність України ( 24 серпня 1991 р)
14.                       До якого віку батьки повинні утримувати своїх дітей (до 18 років)
15.                       Президент України обирається терміном на (5 років)
16.                       Прізвище Президента України
17.                       Глава нашої держави (Президент)
18.                       Герб нашої України (Тризуб)
19.                       Гімн України (Ще не вмерла Україна)
Ведуча 1. А зараз слово надається___________________________________________________________________________________________________________________
Ведуча 2 Певно, в Україні, так само і в інших державах, ще далеко не завжди забезпечуються права, які декларуються в Конвенції.
 Ведуча 1 Але якщо ти знатимеш свої права, тобі легше буде захистити себе.        
Ведуча 2   Тільки не забувай – такі самі права як і ти має кожна людина!
Ведуча 1  Реалізуючи свої права, намагайся поважати права інших, поставити себе на їх місце.
Ведуча 2.На цьому  захід присвячений Конвенції ООН щодо прав дитини, важається завершеним.
Ведуча 1.Всім дякуємо за увагу! І на завершення памятайте :  «Майбутнє нації в наших дітях»!



Коментарі